- Haberler
- Siirt Haber
- Siirt Milletvekili Sarıtaş, Batman'da Yaşanan İstismar İddiasına İlişkin Konuştu: Dosyanın Peşini Bırakmayacağız
Siirt Milletvekili Sarıtaş, Batman'da Yaşanan İstismar İddiasına İlişkin Konuştu: Dosyanın Peşini Bırakmayacağız
DEM Parti Siirt Milletvekili Sabahat Erdoğan Sarıtaş, Batman'daki özel bir bakım merkezinde yaşandığı iddia edilen işkence, cinsel taciz, tecavüz ve şüpheli ölüm vakalarına ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Tevgera Jinen Azad (TJA) tarafından Batman Adliyesi önünde düzenlenen adalet nöbetine katılan Sarıtaş, sürecin sonuna kadar takipçisi olacaklarını vurguladı.
Sarıtaş, Şifa Bakım Merkezi’nde yaşandığı öne sürülen skandalların tüm yönleriyle aydınlatılması ve benzer kurumların denetlenmesi amacıyla Meclis bünyesinde bir araştırma komisyonu kurulmasını talep ettiklerini belirtti.
Ancak bu talebin, AK Parti ve MHP milletvekillerinin oylarıyla reddedildiğini açıkladı. Konuyu soru önergeleriyle de Meclis gündemine taşıdıklarını ifade eden Sarıtaş, alınan bu karara tepki gösterdi.
“Sosyal hizmetler özel sektörün insafına bırakılamaz”
Söz konusu iddiaların yalnızca Batman’ın değil, tüm Türkiye’nin ortak bir sorunu olduğuna dikkat çeken Sarıtaş, sosyal hizmetler alanındaki denetim yetersizliklerini eleştirdi. Bakıma muhtaç yaşlıların, engellilerin ve çocukların korunmasının kamusal bir zorunluluk olduğunu belirten Sarıtaş, şu ifadeleri kullandı:
"Bu hizmetler, özel sektörün insafına bırakılamayacak kadar hayati önem taşımaktadır. Sosyal devlet anlayışının bir gereği olarak, bakım hizmetleri doğrudan kamu eliyle yürütülmelidir."
“Dosyanın peşini bırakmayacağız”
Kendilerine benzer durumlara ilişkin çok sayıda ihbar ve şikayet ulaştığını da sözlerine ekleyen Sabahat Erdoğan Sarıtaş, olayda sorumluluğu bulunan herkesin yargı önünde hesap vermesi için mücadeleye kararlılıkla devam edeceklerini belirterek, "Olayın bütün boyutları açığa çıkarılıncaya kadar bu dosyanın peşini bırakmayacağız" dedi.
Bakmadan Geçme