Siirtli Şirin Aşkara Türkiye Şampiyonu Oldu, Dünya Şampiyonası Biletini Aldı

Siirtli milli sporcu Şirin Aşkara, Sivas'ta düzenlenen U17 Yeşilay Kadınlar Güreş Türkiye Kupası'nda 40 kiloda Türkiye Şampiyonu oldu. Genç sporcu, elde ettiği başarıyla Bakü'de düzenlenecek U17 Dünya Güreş Şampiyonası'na katılmaya hak kazandı.

Siirtli milli sporcu Şirin Aşkara, Sivas'ta düzenlenen U17 Yeşilay Kadınlar Güreş Türkiye Kupası'nda gösterdiği üstün performansla 40 kilogram kategorisinde Türkiye Şampiyonu oldu.

17-19 Haziran 2026 tarihleri arasında gerçekleştirilen organizasyonda mindere çıkan Aşkara, rakiplerini geride bırakarak altın madalyanın sahibi oldu. Türkiye şampiyonluğuna ulaşan genç sporcu, aynı zamanda Azerbaycan'ın başkenti Bakü'de düzenlenecek U17 Dünya Güreş Şampiyonası'na katılma hakkı elde etti.

Bakü'de Türkiye'yi Temsil Edecek

Başarılı sporcu, 27 Temmuz - 2 Ağustos 2026 tarihleri arasında Azerbaycan'ın Bakü kentinde gerçekleştirilecek U17 Dünya Güreş Şampiyonası'nda ay-yıldızlı formayla mücadele edecek. Şirin Aşkara'nın dünya şampiyonasına katılmaya hak kazanması, Siirt spor camiasında büyük sevinçle karşılandı.

Siirt'e Büyük Gurur Yaşattı

Siirt Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, genç sporcunun elde ettiği başarının kent adına önemli bir gurur kaynağı olduğu belirtilerek, Şirin Aşkara tebrik edildi ve dünya şampiyonasında başarı dilekleri iletildi.

Türkiye şampiyonluğu elde eden Şirin Aşkara, Siirt'in spor alanındaki başarılarına bir yenisini daha ekleyerek adını Türkiye'nin en başarılı genç güreşçileri arasına yazdırdı.

Artı Siirt Haber Ajansı

Bakmadan Geçme