Siirt'te Nitelikli Öğretmen Yetiştirme Çalıştayı Düzenlendi
Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi ile Siirt İl Millî Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde, 'Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinde Nitelikli Öğretmen Yetiştirme: Öğretmenlik Uygulaması ve Rehberlik Uygulamaları Paydaş Değerlendirme Çalıştayı' gerçekleştirildi.
Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde düzenlenen çalıştaya, Siirt İl Millî Eğitim Müdürü İlhan Saz, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Cahit Pesen, akademisyenler, okul yöneticileri, koordinatör öğretmenler, uygulama öğretmenleri ve öğretmen adayları katıldı.
Üniversite-Okul İş Birliği Masaya Yatırıldı
Çalıştayın açılış konuşmasını yapan Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Cahit Pesen, nitelikli öğretmen yetiştirilmesinde üniversite ve okul iş birliğinin büyük önem taşıdığını vurguladı.
Program kapsamında Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler, Türkçe, İngilizce, Fen Bilgisi, İlköğretim Matematik ile Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanlarında oluşturulan çalışma masalarında paydaşlar bir araya geldi.
Katılımcılar, öğretmenlik uygulamaları ile rehberlik uygulamalarını değerlendirerek mevcut durum, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerini ele aldı. Çalıştay sonunda hazırlanan değerlendirme ve öneriler rapor haline getirildi.
Ortak Akıl Vurgusu
Eğitimde ortak akıl kültürünün geliştirilmesine katkı sunmayı amaçlayan çalıştay, Dekan Prof. Dr. Cahit Pesen'in Siirt İl Millî Eğitim Müdürlüğü yöneticilerine, okul müdürlerine, koordinatörlere, uygulama öğretmenlerine, akademisyenlere ve öğretmen adaylarına teşekkür etmesinin ardından hatıra fotoğrafı çekimiyle sona erdi.