Siirt'te Mezarlığa Giren Keçiler Tepki Çekti: 'Ölülerimize Biraz Saygımız Olsun'

Siirt Şeyh Süleyman Mezarlığı'nın üst kısmındaki mezarlıkta otlayan keçiler vatandaşların tepkisini çekti

Siirt'te bazı mezarlıklara başıboş veya kontrolsüz şekilde giren keçiler, vatandaşların tepkisine neden oldu. Özellikle Şeyh Süleyman Mezarlığı'nın üst kısmında bulunan mezarlık alanında hayvanların otladığını gören vatandaşlar, mezarlıklara daha fazla sahip çıkılması çağrısında bulundu.

Yakınlarının kabirlerini ziyaret etmek için mezarlığa gelen vatandaşlar, mezarların arasında keçilerin otladığını görünce duruma tepki gösterdi.

'Ölülerimize biraz saygımız olsun'

Vatandaşlardan Serdar Gönül, mezarlıkların manevi değerine dikkat çekerek hayvan sahiplerine ve yetkililere çağrıda bulundu.

Gönül, 'Allah rızası için ölülerimize biraz saygımız olsun. Mezarlıklar hepimizin ortak değeridir. Hayvanların mezarlık alanına girmemesi için gerekli önlemler alınmalı.' ifadelerini kullandı.

Hayvan sahiplerine dikkat çağrısı

Vatandaşlar, hayvan sahiplerinin küçükbaş hayvanlarını daha kontrollü şekilde otlatmasını isterken, mezarlıkların çevresinde gerekli tedbirlerin artırılmasını talep etti.

Mezarlıkların korunmasının hem dini hem de toplumsal açıdan büyük önem taşıdığını belirten vatandaşlar, benzer görüntülerin tekrar yaşanmaması için daha fazla hassasiyet gösterilmesi gerektiğini ifade etti.

Denetimlerin artırılması isteniyor

Vatandaşlar ayrıca ilgili kurumların mezarlık çevresindeki denetimleri sıklaştırmasını ve hayvanların mezarlık alanlarına girişini önleyecek gerekli çalışmaların yapılmasını istedi.

Mezarlıkların huzur ve saygı içerisinde ziyaret edilmesi gerektiğini vurgulayan vatandaşlar, ortak kullanım alanlarının korunmasının herkesin sorumluluğu olduğunu dile getirdi.

Artı Siirt Haber Ajansı

Bakmadan Geçme